آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

یادگیری طراحی سایت را از کجا شروع کنیم؟

چهارشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۸:۱۰ ب.ظ


بسیاری از دانشجویان از ما می پرسند که طراحی سایت را از کجا شروع کنیم ، مراحل یادگیری نحوه طراحی سایت و نحوه انجام آن چیست؟ در واقع ، نگرانی اصلی کسانی که می خواهند طراحی سایت را شروع کنند ، نداشتن نقشه راه و ندانستن مسیر است. بسیاری از طراحان وب در ابتدا راه خود را از طریق آزمون و خطا پیدا می کنند ، که می تواند اتلاف وقت و سردرگمی زیادی در طول مسیر باشد. در این مقاله ، ما می خواهیم آنچه را که یک طراح وب باید یاد بگیرد و از چه ابزاری استفاده کند تا در این زمینه متخصص شود.


سالها تجربه در زمینه آموزش برنامه نویسی، به ویژه در برنامه نویسی وب ، ایده خوبی از روند یادگیری این گرایش به ما داده است. ما نیازهای افرادی را که در زمینه طراحی وب تازه وارد هستند درک می کنیم. بسیاری از مردم نمی دانند که از کجا و چگونه شروع کنند و همیشه با بسیاری از سوالات دست و پنجه نرم می کنند. سوالاتی از قبیل یادگیری چه زبانی ، استفاده از چه ابزاری برای طراحی وب سایت و چگونگی طراحی حرفه ای وب سایت. بنابراین ، در این مقاله قصد داریم مرحله به مرحله توضیح دهیم که برای تبدیل شدن به یک طراح سایت باید مسیری را طی کنید.

مرحله 1: HTML را بیاموزید

 اگر چند سال به عقب برگردیم و به اولین سایت های منتشر شده در وب نگاه کنیم ، می بینیم که صفحات آنها فقط از چند عنصر ساده و اساسی تشکیل شده است. از گذشته تا به امروز ، فناوری های مختلفی در جذاب ساختن روند طراحی وب نقش داشته اند ، اما شاید ندانید که همه این فناوری ها منجر به HTML می شوند. زبان نشانه گذاری HTML اولین چیزی است که طراحان وب باید یاد بگیرند.

بهترین توسعه دهندگان وب روز خود را با HTML شروع کردند. HTML مخفف Hyper Text Markup Language است و در فارسی به آن Hypertext Markup Language می گویند. توجه داشته باشید که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست ، بلکه یک زبان نشانه گذاری است.

از HTML برای ایجاد متن اصلی و ساختار کلی صفحات وب استفاده می شود. این زبان با برچسب ها کار می کند و این برچسب ها هستند که مشخص می کنند چه عناصری در صفحه وب استفاده می شود. در واقع ، برچسب ها عناصری هستند که عملکردهای مختلفی دارند و کار شما با فراخوانی هرکدام شروع می شود و با بستن برچسب پایان می یابد. اگر می خواهید درباره این زبان بیشتر بدانید و اولین قدم را برای طراح وب شدن بردارید ، حتماً مطالب زیر را بخوانید.


مرحله 2: زبان CSS را یاد بگیرید

با استفاده از HTML فقط قادر خواهید بود ساختار و قاب کلی صفحه وب را ایجاد کنید ، اما قطعاً این صفحات ظاهری کاربر پسند نخواهند داشت. زیرا وقتی از HTML فقط برای ایجاد این صفحات وب استفاده می کنید ، دسترسی شما به تعداد محدودی از عناصر تعریف شده در HTML محدود است. بنابراین ، شما برای پوشش نقاط ضعف زبان HTML به ابزاری یا بهتر بگوییم زبان دیگری نیاز خواهید داشت. به زبانی که برای زیبا سازی و شکل دهی صفحات وب استفاده می شود CSS گفته می شود.

مرحله دوم برای شخصی که می خواهد وب سایت طراحی کند ، آموزش CSS است. CSS مخفف Cascading Style Sheets و مخفف "Cascading Style Sheets" است. مانند HTML ، این یک زبان نشانه گذاری است که به شما امکان می دهد ساختار صفحات وب را از تنظیم عناصر گرفته تا تغییر رنگ و قلم ها شخصی سازی کنید. با CSS می توانید خصوصیاتی مانند رنگ ، قلم ، ابعاد ، اندازه ، طرح عناصر و غیره را تعیین کنید. 

  • vedseo vedseo

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی