آموزش طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

۱ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

۰۱
خرداد


زبان سرور یک زبان برنامه نویسی است که کد آن بر روی سرور پردازش می شود و نتیجه فقط برای کاربر نمایش داده می شود. با سه زبان فوق ، CSS ، HTML و JavaScript ، فقط می توانید از نظر ظاهری یک صفحه وب طراحی کنید و برای ایجاد توابعی مانند پنل مدیریت ، ارسال محتوا ، عضویت کاربر ، بارگذاری پرونده ، پرداخت آنلاین و غیره ، یک سرور زبان لازم است . برخلاف CSS ، HTML و JavaScript که هیچ معادل یا جایگزینی ندارند ، چندین گزینه برای یادگیری زبان سرور وجود دارد.

مهمترین آن ابتدا PHP و سپس ASP.NET است. PHP یک زبان سرور منبع آزاد و رایگان است و ASP.NET از مایکروسافت است و نه رایگان است و نه منبع آزاد. با این حال ، باید توجه داشت که ASP.NET یک زبان برنامه نویسی تحت وب نیست ، بلکه بخشی از چارچوب .NET است. (.NET) مایکروسافت است که معمولاً در زبان دیگری به نام #C (C #) برای طراحی وب و برنامه نویسی استفاده می شود.

PHP به دلیل میزان استفاده بسیار زیاد (حدود 80٪ PHP و 20٪ ASP.NET) و منابع یادگیری فراوان ، برای یادگیری زبان سمت سرور توصیه می شود.

PHP همچنین زبان برنامه نویسی CMS WordPress است که نیازی به کدگذاری ویژگی های مختلف از ابتدا ندارد و این باعث کاهش زمان و هزینه مورد نیاز برای طراحی سایت می شود.

یادگیری زبان سرور تقریباً بیشتر از زبان قبلی زمان می برد زیرا شامل بسیاری از جزئیات است.

  • vedseo vedseo